Sista dagen på året !

Publicerad 2008-12-31 11:29:29 i Det stora hela ,

Hej alla söta! Idag är de nyårsafton, jippie! Men vilket väder! Usch. Jag hatar när de blåser så här mycket, jag är typ as rädd! Tänk om de blir värre, som i den där stormen i Desperate Housewives! SMHI har varnat med varning 3, not good. Sen så måste jag snart fara till hästarna & kolla hur dom mår, ett träd hade tydligen fallit i hagen & Musse & Zolle är rädda ;s. Sen är de ju jätte bra att de blåser när man ska smälla raketer (Y) inte. Haha, ja nu låter jag säkert jätte virrig, men de är inte bara som jag låter de är vad jag är just nu;) ! 

Ja, som sagt så ska jag snart ta & fara till hästarna & kolla till dom, men mormor har gjort klart allt annat där så jag ska bara kolla hur pollarna mår sen ska jag åka hem:) !

Tänk att de är sista dagen på året idag, coolt;) ! Alla säger typ att de är sorjligt (stavning?) men en dag hit & en dag dit de gör väll inget. Haha, detta var ett onödigt inlägg men ajja, nu vet ni vad jag har för mej iallafall(: ! Lägger in nån grejs om blåsten som jag hittat på norbottenskuriren.nu, kan vara ganska kul att läsa;) !

Ha de bäst babes! <3
Elina(: 

Svår storm drar in längs kusten

LULEÅ.
SMHI går nu ut och varnar befolkningen i Norrbottens kustland för en våldsam storm på nyårsaftonen. Det handlar om en klass 3-varning vilket betyder fara för allmänheten.

 

Det väntas stormbyar på 30 meter per sekund.

 

Det blir ett våldsamt slut på 2008. SMHI varnar nu befolkningen längs norrbottenskusten för en våldsam storm och snöoväder.

 

Stormen med nordvästliga vindar väntas kulminera vid middagstid på nyårsaftonen för att avta snabbt under sen eftermiddag.

 

Längs kusten förväntas allmänt stormbyar på 25 sekundmeter men sträckan mellan Luleå och Haparanda befaras drabbas än hårdare - där varnar SMHI för vindar på 30 sekundmeter.

 

Vädret förväntas skapa stor oreda och fara för både liv och samhällsfunktioner (se faktaruta). Det kan innebära att el- och telenät slås ut och att det är förenat med stora risker att färdas med bil på vägarna, till och med att vistas utomhus.

 

Hur det blir med nyårsaftonens fyrverkerier återstår att se men enligt SMHI ska alltså stormen bedarra mot kvällen.

Kommentarer

Postat av: Elin ;P

Publicerad 2008-12-31 11:46:13

Gott nytt år!

Postat av: Amandah

Publicerad 2009-01-01 18:58:55

*SORGLIGT

Nu har du lärt dig nått nytt ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela