Damtidningar Från 1963 ,

Publicerad 2009-08-27 21:39:53 i Det stora hela ,

Jag var en sväng i stallet idag, hos mormor & morfar. Sen när jag
var klar så smet jag upp på övervåningen en sväng & gjorde som
jag brukade göra, läsa gamla damtidningar.
Det är faktiskt ganska kul, & interessant ! & allt var så billigt då också !
T.ex själva tidningen kostade 1 kr en klänning kunde kosta 60 kr osv.
Haha det kanske jag är ensam om men jag skulle kunna sitta & läsa sånna
tidningar hela dagen. & sen är det så kul när man känner igen märken
som också fanns då som finns kvar nu. T.ex Palm Olive, LdB, Neutrogena,
Christian Dior, Löfbergs Lila, Colgate, Nivea
& Taft hårspray osv osv.
Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker det är häftigt. Synd bara att allt blivit så
dyrt haha (a)

Var bara tvungen att ta lite bilder thihi













Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela